Selasa, 18 Oktober 2016

Watson Nyambek terima hadiah rumah teres

MIRI: Bekas Raja Pecut Malaysia Watson Nyambek hari ini menerima sumbangan sebuah rumah teres satu tingkat yang lengkap berperabot daripada Kumpulan Syarikat Naim dan Syarikat Perumahan Negara Berhad (SPNB).

Replika kunci rumah tersebut disampaikan bersama oleh Ketua Menteri, Datuk Patinggi Tan Sri Adenan Satem, Pengerusi Naim, Datuk Amar Abdul Hamed Sepawi dan Pengerusi SPNB Datuk Dr Abd Latiff Ahmad kepada Watson dalam satu majlis ringkas di Pullman Hotel di Miri.

Watson pernah mencipta rekod 100 meter dengan 10.3 saat pada Kejohanan Sukan Pra-Komanwel 1998 di Stadium Nasional Bukit Jalil, Kuala Lumpur dan mengekalkan rekod pecut 100 meter negara itu selama 17 tahun.

Pemberian rumah teres yang dibina diatas keluasan 850 kaki persegi yang terletak di Vista Perdana Fasa 2 di Bandar Baru Permyjaya itu kepada Watson adalah berdasarkan semangat memberi semula Naim dan SPNB kepada komuniti.

Sementara itu Watson berterima kasih kepada Naim, SPNB dan kerajaan Sarawak khususnya Tan Sri Adenan yang mengambil berat kebajikan bekas atlet.

“Saya beri jaminan akan menumpukan sepnuh usaha untuk membantu menambahbaik mutu sukan di negeri ini,” katanya yang hadir ditemani isteri, Fellizia Michael.

Sumber: The Borneo Post

Tiada ulasan:

Catat Ulasan