Isnin, 31 Oktober 2016

Pasangan Kekasih Suspek Rompakan Di Kuching Tumpas


KUCHING: Sepasang kekasih dicekup polis pagi tadi kerana dipercayai melakukan dua rompakan di dua kedai di sini semalam.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Sarawak SAC Datuk Dev Kumar berkata suspek lelaki berusia 21 tahun bersama teman wanitanya berusia 24 tahun ditahan ketika memandu Perodua Viva pada jam 11.30 pagi di Matang jaya.

"Kedua-dua suspek dalam pengaruh dadah ketika ditahan dan mereka juga mengaku telah melakukan rompakan.

"Beberapa hasil rompakan juga telah ditemui di dalam kenderaaan yang digunakan suspek, yang turut menggunakan nombor pendaftaran palsu," katanya.

Menurut Dev, rompakan pertama pasangan kekasih tersebut adalah di kedai 24 jam di Jalan Song Thian Cheok pada sekitar jam 4.15 petang apabila suspek lelaki yang bersenjatakan sabit mengancam untuk mencederakan juruwang manakala teman wanitanya merampas wang dari mesin tunai sebanyak RM1,284 termasuk dua telefon bimbit.

Selepas itu, kedua-dua suspek melarikan diri menggunakan Perodua Viva kemudian melakukan rompakan kedua di sebuah kedai gambar di MJC pada sekitar jam 5.10 petang.

Dalam rompakan kedua tersebut, suspek lelaki telah melakukan kekerasan ke atas pembantu kedai dengan menolaknya ke lantai sementara kekasihnya mengambil beg tangan yang mengandungi wang tunai RM1,000, dokumen peribadi dan kad bank termasuk seunit kamera dan empat telefon bimbit daripada kedai tersebut sebelum mereka melarikan diri.

Sumber: The Borneo Post

Tiada ulasan:

Catat Ulasan