Isnin, 24 Oktober 2016

Polis Tahan Suspek Rogol Jururawat Di Kapit

KAPIT: Polis berjaya menahan dua lelaki bagi membantu siasatan berhubung kes seorang Jururawat yang dilaporkan dirogol secara bergilir-gilir sebelum ditinggalkan dalam keadaan terbaring separuh bogel dan tidak sedarkan diri di sini Sabtu lalu.

Memetik Kenyataan Ketua Polis Daerah Kapit DSP Freddy Bian dari akhbar Utusan Borneo hari ini, beliau mendedahkan bahawa penahanan keatas dua lelaki berhubung kejadian terbabit berdasarkan individu terakhir bersama mangsa.

Kedua-dua suspek berusia 23 dan 26 tahun berjaya ditahan dirumah kediamannya di Jalan Selirik sekitar jam 4.30 petang manakala seorang lagi ditahan di Balai Polis Kapit selepas dipanggil untuk menyerah diri.

"Kedua-dua suspek kini ditahan reman selama empat hari untuk siasatan selanjutnya, dan berdasarkan hasil siasatan awal mendapati mangsa menaiki kereta bersama mereka sebaik sahaja keluar dari sebuah pusat hiburan namun siasatan lanjut masih lagi diteruskan dengan mendapatkan ujian DNA daripada suspek untuk dipadankan dengan sampel diperolehi daripada mangsa," jelasnya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan