Ahad, 30 Oktober 2016

Dua maut kereta rempuh pokok

KUCHING: Dua maut manakala tiga terselamat dalam kemalangan kendiri melibatkan sebuah kereta jenis proton merempuh sebatang pokok di Jalan Tun Abdul Rahman, Petra Jaya disini malam tadi.

Dalam kejadian yang berlaku lebih kurang jam 11 malam itu kereta yang dinaiki seramai lima orang dikatakan hilang kawalan sebelum merempuh sebatang pokok sehingga menyebabkan kereta berkenaan terputus dua.

Mangsa yang disahkan meninggal dunia ialah Dayang Persik Awang Latif, 40 tahun dan Mizan Farizan Abdul Malik, 30 tahun.

Menurut jurucakap bomba, sejurus menerima panggilan sepasukan anggota dari Balai Bomba dan Penyelamat (BBP) Kuching dikerahkan ke lokasi kejadian.

“Setibanya anggota di lokasi mendapati satu kemalangan kendiri melibatkan kereta Proton yang terputus dua sehingga melibatkan dua disahkan meninggal dunia ditempat kejadian,’katanya.

Sementara itu, Timbalan Ketua Jabatan Siasatan dan Penguatkuasaan Trafik Sarawak, DSP Alexson Naga berkata akibat dari rempuhan kuat tersebut mengakibatkan kedua-dua mangsa maut ditempat kejadian.

“Setakat ini seorang mangsa sedang dirawat di zon merah di Hospital Umum Sarawak (HUS), manakala empat lagi dirawat di zon kuning,” katanya seperti dipetik dalam laporan Kosmo.

Sehingga berita ini ditulis, punca kemalangan masih lagi dalam siasatan dan kes disiasat di bawah Seksyen 41(1) Akta Pengangkutan Jalan 1987.

Sumber: Sarawakiana

Tiada ulasan:

Catat Ulasan