Rabu, 16 November 2016

The Rock Berminat Bertanding Jadi Presiden Amerika Syarikat Tahun 2020

Baru seminggu jutawan kontroversi Donald Trump memengang tampuk kepimpinan Amerika Syarikat, bintang filem The Rock mencuri perhatian dunia apabila menyuarakan minat beliau mahu bertanding dalam pemilihan presiden baharu negara itu pada tahun 2020 nanti.

Pada sidang media filem terbaharu beliau yang berjudul Moana yang diadakan di Los Angeles baru-baru ini, The Rock atau nama sebenarnya Dwayne Douglas Johnson, 44, berkata, beliau tidak akan menolak kemungkinan akan bertanding pada pemilihan yang akan berlangsung di pejabat Oval pada tahun 2020.

"Saya tidak menolak. Ia akan menjadi satu peluang yang baik untuk membantu orang, jadi ianya mungkin. Pada pilihan raya lalu menunjukkan bahawa apa sahaja boleh berlaku," katanya seperti yang dilaporkan Vanity Fair.

The Rock mungkin tidak mempunyai pengalaman dalam dunia politik, tetapi figura yang baru-baru ini dinobat sebagai Lelaki Terseksi di Dunia oleh majalah People ini tidak asing daripada mengambil bahagian dalam acara-acara politik.

Mengimbas sekitar tahun 2000, The Rock pernah berucap di Konvensyen Kebangsaan Republikan di mana beliau menyeru golongan muda untuk mengundi.

Ini bukan kali pertama timbulnya idea The Rock sebagai presiden Amerika Syarikat.

Sebelum ini, jurnal kajian bebas menerbitkan sebuah artikel mengenai jangka dan potensi beliau sebagai presiden.

Sebagai maklum balas mengenai artikel itu, sekitar Mac lalu, The Rock memuat naik keratan atikel berkenaan di laman sosial Twittenya berserta kapsyen, "rencana yang menarik sebab mengapa saya perlu bertanding sebagai Presiden. Mungkin satu hari nanti. Rumah Putih (White House) pasti mempunyai ruang untuk truck saya," tulisnya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan