Jumaat, 19 Ogos 2016

Lapan pelajar balik kelab malam kemalangan dinihari

KUCHING: Kegembiraan sekumpulan pelajar selepas dikatakan berhibur di sebuah kelab malam di pusat bandar raya berakhir tragedi apabila kereta jenis Toyota Alphard dinaiki mereka terbabas di jejambatSimpang Tiga, semalam.

Menurut sumber, kejadian berlaku semasa kelapan-lapan pelajar berusia 20 tahun itu dipercayai dalam perjalanan pulang apabila kenderaan pelbagai guna (MPV) tersebut hilang kawalan lalu terbabas sekitar jam 4 pagi.

“MPV tersebut dilihat berpusing beberapa kali sehingga tiga daripada pelajar iaitu seorang lelaki dan dua wanita dikatakan tercampak keluar dari dalam kenderaan.

“Lima lagi daripada mereka yang turut mengalami kecederaan telah dikejarkan ke sebuah hospital swasta berdekatan untuk mendapatkan rawatan,” kata sumber.Difahamkan, ketiga-tiga pelajar tercampak keluar dilaporkan mengalami patah tulang dan telah dikejarkan ke Hospital Umum Sarawak (HUS) menggunakan ambulans untuk rawatan lanjut.

Hadir sama menyalurkan bantuan di tempatkejadian ialah anggota paramedik dari Jabatan Pertahanan Awam Malaysia (JPAM).Sehingga berita ini ditulis, kesemua mangsadilaporkan berada dalam keadaan stabil namun masih menerima rawatan di HUS.Punca kemalangan masih dalam siasatan polis.

Sumber: The Borneo Post

Tiada ulasan:

Catat Ulasan