Khamis, 15 Disember 2016

Bapa dihukum penjara 54 tahun dan 21 sebatan kerana rogol anak hingga mengandung

KUCHING: Seorang bapa dikenakan hukuman 54 tahun penjara dan 21 sebatan setelah disabitkan dengan tiga tuduhan berbeza, merogol anak kandungnya sendiri .

Hakim Mahkamah Sesyen, Dayang Ellyn Narissa Abang Ahmad menetapkan hukuman 21 tahun penjara dan tujuh sebatan untuk setiap pertuduhan dengan hukuman bermula 2 Disember lalu.

Pada minggu lalu, tertuduh yang berusia 40 tahun dari Kampung Sinjan dekat sini, mengaku bersalah atas kesemua pertuduhan yang dihadapinya.

Tertuduh didakwa melakukan perbuatan terkutuk itu pada jam 3 pagi 12 November lalu, jam 6 petang pada 20 November dan 3 pagi pada 21 November di kediaman keluarga tersebut di Kampung Sinjan dekat sini

Akibat perbuatan tersebut, mangsa yang berusia 17 tahun telah hamil lapan minggu.

Dalam penghakimannya, Ellyn Narissa berkata, perbuatan seorang bapa yang berhati binatang ini telah meranapkan masa depan anaknya, membinasakan impian perkahwinan serta menyebabkan anaknya menderita dari aspek emosi, psikologi dan kesihatan fizikal.

“Kerana itu hukuman maksimum ini penting kerana tertuduh perlu dijauhkan dari masyarakat dan anaknya untuk tempoh yang lama,” katanya lagi.

Pertuduhan dilakukan oleh Penolong Pendakwaraya Haresh Prakash manakala tertuduh tidak diwakili peguam.

Kes didakwa di bawah Seksyen 376B (1) Kanun Keseksaan kerana melakukan sumbang mahram. – Sarawakvoice

Tiada ulasan:

Catat Ulasan